Pozycjonowanie strony internetowej metodą prób i błędów może przynieść więcej szkody niż pożytku. Czego w takim razie potrzebujesz: wiedzy, doświadczenia? Przede wszystkim – odpowiednich narzędzi. To dzięki nim nawet początkujące osoby mogą samodzielnie poradzić sobie z pozycjonowaniem i… robić to skutecznie!
Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych – działaj na kilku frontach
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Czy takie działania polegają na pozyskiwaniu linków do twojej strony, tworzeniu treści z odpowiednimi frazami kluczowymi, a może to raczej kwestie techniczne związane z kodem HTML? Wszystkie odpowiedzi są… prawidłowe. Jeśli chcesz, by twoja strona była widoczna dla klientów w wynikach wyszukiwania, potrzebujesz kompleksowego działania, które będzie obejmowało:
- optymalizację witryny – zadbanie o to, by wszystkie podstrony były widoczne dla robotów Google, miały nagłówki, opisy i inne elementy;
- content marketing – tworzenie wartościowych treści zawierających ważne dla ciebie frazy kluczowe;
- dbanie o to, by linki do twojej strony pojawiały się na innych, zaufanych witrynach;
- regularną analizę i optymalizację działań.
Co grozi ci, jeśli twoje działania w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego będą niewłaściwe?
Pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych zdecydowanie nie warto traktować w swoim biznesie jak „kwiatka do kożucha”. Jeśli będziesz działać przypadkowo, nieregularnie i bez wiedzy na temat najnowszych trendów w pozycjonowaniu, będzie to nie tylko nieskuteczne – może być także szkodliwe.
Warto wiedzieć, że algorytmy Google’a są obecnie szczególnie wyczulone na wszelkie przejawy nienaturalnego pozycjonowania stron. Jeśli treści będą zbyt nasycone frazami kluczowymi, a linki do twojej witryny będą pojawiały się na mało wiarygodnych stronach, ryzykujesz spadek w wynikach wyszukiwania nawet o kilkadziesiąt pozycji.
Docieraj do klientów samodzielnie – analizuj, pozycjonuj i zwiększaj swoją skuteczność w internecie
Większość osób, które nie mają doświadczenia w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych, decyduje się na podjęcie współpracy ze specjalistycznymi agencjami. Korzystanie z usług agencji SEO nie dla każdego będzie jednak dobrym rozwiązaniem. Tak jak w przypadku wszystkich usług outsourcingowych, tracisz wówczas część kontroli nad całym procesem. Wydatki często okazują się niewspółmierne do efektów, a właścicieli firm przed rezygnacją z usługi powstrzymuje tylko myśl: „przecież nie umiem tego zrobić samemu”.
Jeśli tobie również zdarza się tak myśleć, oto dobra wiadomość dla ciebie: możesz skutecznie pozycjonować swoją stronę samodzielnie. Potrzebujesz jedynie odpowiednich narzędzi do analizy.
Takie narzędzia znajdziesz na https://www.seopilot.pl. To sposób na automatyzację pozycjonowania dla każdego, także dla początkujących. Jak to działa? Wybierasz frazy, na które chcesz się pozycjonować (jedną lub więcej) i rozpoczynasz kampanię. Możesz działać w ramach ustalonego odgórnie budżetu lub określić własny.
Wykorzystaj narzędzia reklamowe dostępne w ramach platformy SeoPilot
Narzędzia do automatyzacji pozycjonowania stron internetowych to nie wszystko, co ma ci do zaoferowania platforma SeoPilot. Pozycjonowanie powinno być procesem ciągłym, a twoim zadaniem jest obserwowanie efektów i reagowanie w odpowiedni sposób. Ułatwią ci to bezpłatne narzędzia reklamowe dostępne w ramach SeoPilot. To m.in.:
- monitorowanie pozycji w Google;
- system rekomendacji – indywidualne podpowiedzi, co możesz robić dla swojej strony;
- checklista SEO, dzięki której sprawdzisz, czy strona spełnia wymogi wyszukiwarki Google;
- narzędzie do automatycznego doboru słów kluczowych;
- narzędzie do analizy konkurencji.
To wszystko otrzymujesz w ramach jednego pakietu. Dodatkowo możesz korzystać z bogatej bazy wiedzy na temat reklam w internecie. To webinary, artykuły specjalistyczne, instrukcje video, które skutecznie wytłumaczą ci tajniki marketingu internetowego.
Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule – w pozycjonowanie stron www warto inwestować, ale pod warunkiem, że korzystasz ze skutecznych narzędzi. To dzięki nim możesz osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce i zdobywać nowych klientów.
- Facebook Ads czy Google Ads? Gdzie reklamować firmę?
- Jak wypromować sklep internetowy?
- Jak budowanie rozpoznawalności w Internecie pomaga się rozwijać i pokonywać przeszkody w trudnych czasach
- Kreator stron WWW – jak wybrać i czy to się opłaca. Poradnik
- Czy Google Workspace to niezbędne narzędzie dla firmy? Sprawdzamy