Wejście płatnej wersji Facebooka na polski rynek zrewolucjonizuje sposób, w jaki użytkownicy będą mogli korzystać z tej platformy. Wraz z wprowadzeniem Meta Verified, pojawią się funkcje dla tej platformy społecznościowej, które określane są jako „ekskluzywne”. Teoretycznie umożliwiają skuteczniejszą komunikację i większą widoczność na platformie. Czy jednak rzeczywiście warto inwestować w te nowe opcje? Jak Zuckerberg zamierza namówić do korzystania z takiego rozwiązania?
Płatny Facebook w Polsce. Co to oznacza dla użytkowników?
Od razu uspokajamy, Facebook nadal pozostaje darmową platformą społecznościową. Wypuszczono jednak pakiet funkcji, które określane są jako Meta Verified. Do najważniejszych należy oczywiście weryfikacja konta. Może być przeprowadzona jedynie na podstawie oficjalnego dokumentu tożsamości. Posiadanie zweryfikowanego konta daje użytkownikowi specjalny niebieski znaczek przy nazwie profilu, podobny do tego, który można zobaczyć na Twitterze.
Co więcej, zweryfikowani użytkownicy mogą cieszyć się zwiększonym zasięgiem ich komentarzy. Marketingowcy przekonują, że to znacznie przyczyni się do zwiększenia ich widoczności na platformie i „pomoże im zaistnieć”.
Dodatkowe funkcje Meta Verified
Meta Verified nie kończy się jedynie na weryfikacji konta. Subskrybenci otrzymują również dostęp do dodatkowych funkcji na Facebooku i Instagramie, takich jak unikalne naklejki w relacjach i rolkach. Są one niedostępne dla posiadaczy „zwykłych” kont.
Ponadto płatni użytkownicy mogą korzystać z „profilaktycznej ochrony konta”. Polega ona na monitorowaniu platformy społecznościowej pod kątem profili, które mogą próbować podszywać się pod płacącego użytkownika. W razie potrzeby subskrybenci mają możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Meta.
Płatny Facebook – czy daje korzyści dla biznesu?
Nie od dzisiaj wiadomo, że kanały w mediach społecznościowych to ważny element budowania wizerunku firmy czy przedsiębiorstwa. Czy płatne funkcje Meta Verified mogą przyczynić się do rozwoju biznesu?
W tej chwili opcja jest dostępna jedynie dla pełnoletnich osób prywatnych! W praktyce oznacza, że aby korzystać z tego rozwiązania, wystarczy mieć ukończone 18 lat. Na razie nie podano informacji, kiedy z rozwiązania mogłyby skorzystać przedsiębiorstwa.
Koszty płatnego Facebooka w Polsce
Jednak korzyści płatnego Facebooka w Polsce mają swoją cenę. Subskrypcja Meta Verified kosztuje 65 złotych miesięcznie przez przeglądarkę, a na aplikacjach iOS i Android nawet 80 złotych miesięcznie! Te stawki są znacznie wyższe niż na innych rynkach. Polacy płacą więcej, niż mieszkańcy USA, gdzie subskrypcja kosztuje odpowiednio 11,99 dolarów (49,42 zł) i 14,99 dolarów (61,78 zł).
Gdy porównuje się ceny płatnego Facebooka w Polsce z konkurencją, różnica jest wyraźna. Na przykład, Twitter Blue na platformie Elona Muska kosztuje tylko 36 zł miesięcznie, jeśli zostanie wykupiona przez przeglądarkę. Natomiast cena w aplikacji to 49 zł. Różnice są znaczne, a oferowane przez Facebooka funkcje wcale nie tak rozbudowane, jak mogłyby sugerować to koszty.
- Awaria Facebooka. Spadają notowania firmy
- Pozabankowe karty kredytowe – alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań bankowych
- Shopee wycofuje się z Polski! Wiemy, co stoi za tą decyzją
- Ponowny wyciek danych z platformy Linkedln. Mowa o ponad 700 milionach kont użytkowników
- E-Faktury będą dla przedsiębiorców obowiązkowe