Prowadzenie biura nieruchomości może być skomplikowane, jeśli nie dysponuje się odpowiednimi narzędziami do zarządzania pracą, ofertami i do sprawnej komunikacji z klientami. W jaki sposób skutecznie zarządzać agencją nieruchomości?
Dobra organizacja pracy, delegowanie zadań i pilnowanie harmonogramów to kwestie elementarne
W biurach nieruchomości zazwyczaj sporo się dzieje. Z jednej strony ważne jest pozyskiwanie klientów, którzy chcą sprzedać lub wynająć nieruchomość za pośrednictwem agencji. Z drugiej zaś dotarcie z ofertą do klientów zainteresowanych zakupem lub wynajęciem domu lub mieszkania. Zdarza się, że telefony niemal się urywają, a w skrzynce e-mail pojawiają się kolejne wiadomości, na które trzeba odpisać.
By sprawnie zapanować nad wszystkimi wyzwaniami dnia codziennego, ważny jest jasny podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników, a także przemyślana organizacja ich pracy. Zadania długoterminowe warto dokładnie zaplanować z konkretnym harmonogramem. Pracę biura nieruchomości usprawniają różnorodne narzędzia do planowania, komunikacji i zarządzania.
Konieczne są odpowiednie narzędzia
Codzienną pracę biura nieruchomości można, do pewnego stopnia, zautomatyzować. Warto korzystać z narzędzi, które to umożliwiają, jak choćby system CRM ESTI. Koszt takiego rozwiązania jest znikomy, gdy porówna się go z oszczędnością czasu i pracy, na jaką można liczyć dzięki jego funkcjonalności.
Świetnym przykładem usprawnienia codziennej pracy, jaką może zapewnić odpowiedni system CRM, jest możliwość dodawania ogłoszeń, zarządzania nimi i komunikowania się z klientami bezpośrednio w programie CRM i to przy pomocy paru kliknięć. Bez tego rodzaju integracji, konieczne byłoby przełączanie się pomiędzy portalami ogłoszeniowymi w celu dodawania, usuwania lub edycji ofert. W programie CRM wystarczy przygotować ofertę i w kilka chwil zamieścić ją w wielu miejscach w sieci.
Ogromnym usprawnieniem dla biura nieruchomości jest jednak również możliwość komunikowania się z klientami bezpośrednio w systemie CRM. Wszystkie zapytania, uwagi i inne wiadomości, jakie pochodzą z różnorodnych portali z ofertami, mogą trafiać bezpośrednio do systemu. Nie bez znaczenia jest również to, że system CRM ESTI umożliwia także wykonywanie wielu czynności typowo biurowych i organizacyjnych, jak choćby usprawnia obieg dokumentów w firmie. Za jego pośrednictwem można prowadzić rozliczenia z klientami oraz agentami.
Warto zainwestować w rozwiązania mobilne
Spora część pracowników biur nieruchomości to osoby pracujące nie tylko z biura, ale też w terenie. Z tego względu warto postawić na zaawansowane i funkcjonalne narzędzia działające w chmurze. Gdy pojawi się ważne zapytanie lub prośba o oględziny nieruchomości, agent będący poza biurem będzie mógł zarządzać tymi zagadnieniami bezpośrednio ze swojego urządzenia mobilnego. Takie możliwości pracy w chmurze zapewniają właśnie systemy CRM, a w szczególności te, które są dedykowane dla branży związanej z nieruchomościami.
Sprawna organizacja pracy jest kluczowa praktycznie w każdej branży, ale w przypadku biur nieruchomości jest to szczególnie istotna kwestia, która wpływa na komfort pracy, ale też na osiągane rezultaty.
- Oprogramowanie do zarządzania produkcją: co warto wiedzieć na początku?
- Kabina akustyczna do biura: Nowoczesne rozwiązanie dla Twojego biznesu
- Jak urządzić wygodne biuro w domu, czyli home office w praktyce. Jakie meble do biura w domu?
- Jak sprawnie zarządzać procesem szkoleniowym pracowników?
- Wirtualne biuro – jak wynająć?