Organizacja targów branżowych wiąże się z mnóstwem logistycznych wyzwań, na czele ze skompletowaniem wystawców, odpowiednią promocją wydarzenia czy wynajmem optymalnej, atrakcyjnej przestrzeni wystawowej. Na samych targach również dzieje się sporo zarówno z perspektywy organizatorów, jak i wystawców. Jeżeli należysz do jednej z tych grup, hostessa na targach okazuje się nieocenionym wsparciem. Dowiedz się więcej na ten temat z poniższego artykułu.
Zadania hostessy na targach
Hostessy na targach mają dużo potencjalnych zajęć we współpracy z poszczególnymi wystawcami, jak i bezpośrednio z organizatorami. Poniżej przedstawiamy najczęstsze zlecenia realizowane przez dziewczyny, które posiadają kwalifikacje i urodę do budowania atrakcyjnego wizerunku firm i wydarzeń.
Obsługa stoiska wystawowego
Wystawcy biorą udział w targach, aby wyeksponować produkty lub usługi swojej firmy, a co za tym idzie – budować wizerunek i pozyskiwać nowych klientów. Niezależnie od tego, czy chodzi o targi ślubne, rolnicze, kwiatowe, czy technologiczne, cele są bardzo podobnie zdefiniowane. Skoro decydujesz się płacić za miejsce dla firmy, warto zainwestować w przemyślane, atrakcyjne i funkcjonalne stoisko (są specjalne firmy, które projektują i wykonują je na Twoje zamówienie).
Równie ważna jest obsługa takiego stanowiska – czasami odpowiadają za to pracownicy, ale dobrym pomysłem jest powierzenie tego zadania doświadczonej hostessie. Raz, że nie każdy pracownik, nawet najlepszy na swoim stanowisku, ma umiejętności interpersonalne i sprzedażowe. Dwa, że hostessa przyciąga już samą prezencją, a jeśli jest dobrze przygotowana do reprezentowania Twojej firmy, to umie podtrzymać zainteresowanie, np. po to, żeby przekazać informacje czy pozyskać klienta.
Odpowiednie przygotowanie merytoryczne do współpracy jest bardzo ważne. Należy oczekiwać zrozumienia poleceń i wytycznych, ale nie można tego robić bez przekazania wiedzy wcześniej i we właściwej formie. Hostessa na targach powinna mieć opanowaną wiedzę na temat szczegółów działalności firmy, wiedzieć, w jaki sposób ją reklamować, a także mieć świadomość, czego można się spodziewać po uczestnikach wydarzenia.
Przeprowadzanie degustacji
Szczególnym rodzajem stoisk wystawowych na wszelkiego rodzaju eventach są degustacyjne. Zgodnie z nazwą, służą do przeprowadzania degustacji – napojów i żywności. Takie zadanie również warto poświęcić hostessie. Z tym specyficznym typem promocji wiąże się np. konieczność przebrania w specjalny strój. Hostessa powinna być o tym odpowiednio wcześniej poinformowana, podobnie jak należy przygotować ją na mniej lub bardziej oczywiste pytania zadawane przy okazji degustacji. Przydatna jest też wiedza marketingowa, która ułatwia zatrzymanie uczestników targów i zachęcenie ich do spróbowania sampla oraz wyrażenia szczerej opinii.
Pomoc organizacyjna
Oprócz pracy na stoiskach firmowych hostessa może mieć mnóstwo zadań we współpracy z organizatorem wydarzenia. To m.in.:
- witanie gości,
- obsługa gości VIP,
- oprowadzanie po przestrzeni wystawowej,
- udzielanie informacji,
- przekazywanie pakietów sponsorskich i reklamowych,
- zachęcanie do brania udziału w konkursach i ich przeprowadzanie,
- zapowiadanie wydarzeń ze sceny,
- asystowanie prowadzącemu wydarzenie.
Ważne, aby przy konstruowaniu umowy, a także podczas planowania wydarzenia wziąć pod uwagę predyspozycje i doświadczenie hostessy oraz przydzielić jej zadania w rozsądny sposób. Powstaje pytanie, czego od niej oczekiwać, a następnie jak znaleźć właściwą kandydatkę?
Hostessy na targach – kwalifikacje i cechy
Hostessa powinna wyróżniać się nie tylko urodą, ale przede wszystkim kompetencjami. Duże znaczenie ma kwestia komunikatywności. Jeżeli dziewczynie brakuje umiejętności personalnych, trudno o efektywne (i efektowne) prowadzenie stoiska firmowego czy obsługę wydarzenia. Dobrze, jeżeli komunikatywność idzie w parze ze znajomością języków obcych, szczególnie w niektórych branżach i na najbardziej prestiżowych targach. Inteligencja, wiedza, zdolność do szybkiej adaptacji, znajomość reguł marketingu – to wszystko umiejętności i cechy, jakich należy oczekiwać od hostessy na targach.
Sprawdzone hostessy na targach – współpraca z agencją modelek
Interesuje Cię współpraca z najlepszymi hostessami, ale nie wiesz, gdzie je znaleźć?. Czasu na casting jest niewiele, a poza tym jak sprawdzić przygotowanie do pełnienia obowiązków na targach? W tym celu nawiąż współpracę z warszawską agencją Infernal, której zasięg działania jest ogólnopolski. Wystarczy, że wejdziesz na stronę https://www.agencjainfernal.pl/ i przejrzysz zakładkę z bazą modelek (hostess, statystek itd.). Przy każdej z kandydatek do współpracy znajdują się szczegółowe informacje na temat wyglądu i doświadczenia, dodatkowo zobrazowane aktualnymi fotografiami.
Warto brać udział w branżowych targach, inwestować w stoisko czy współpracować z najlepszymi hostessami w okolicy. Ich pozyskanie jest łatwe dzięki odpowiedniej selekcji ze strony doświadczonej, rzetelnej agencji, która ma bogatą i zróżnicowaną bazę kandydatek.
- Porady dla statystyków rozpoczynających karierę w biznesie
- Jak zaangażowanie pracowników wpływa na ich wyniki?
- Kiedy warto zainwestować w koszulki z logo firmy?
- Praca bez doświadczenia a CV – jak zachęcić pracodawcę?
- Rola doradcy restrukturyzacyjnego – dlaczego warto skorzystać z pomocy eksperta?