Porady

Reklama małej firmy: o czym pamiętać, aby zrobić to skutecznie?

2 minut(y) czytania
Ocena

Każda firma, niezależnie od tego, w jakiej branży działa, potrzebuje reklamy. Choć kojarzy się ona z ogromnymi wydatkami i skomplikowanymi działaniami, przez co wydaje się, że jest dostępna tylko dla dużych i prężnie działających firm, to jednak trzeba wiedzieć, że nie jest to prawda. Duża firma potrzebuje co prawda więcej kanałów dystrybucji i tym bardziej przemyślanych działań im większą ma konkurencję, jednak nie oznacza to, że mała firma nie potrzebuje reklamy. W przypadku niewielkich przedsiębiorstw sięga się jednak po inne metody i kanały reklamy. Jak skutecznie reklamować małą firmę?

Mała firma to małe potrzeby?

Może wydawać się, że mała firma=mało klientów=mało pracy, a tym samym wydatki na reklamę nie są potrzebne. Nic bardziej mylnego! Wielkość firmy i obszar jej działania nie mają tutaj znaczenia. Każda firma, która chce się rozwijać i zdobywać nowe zlecenia, musi przecież… dać się zauważyć. Bez tego nikt przecież nie wiedziałby, że w ogóle istnieje, a tym samym nie skorzystałby z jej usług. 

Bez reklamy wielu klientów o Tobie nie usłyszy

Wielu właścicieli małych firm stawia na tworzenie sieci kontaktów poprzez polecenia i nie w głowie im wydatki na reklamę. To jednak metoda zawodna – nie każdy zainteresowany produktami czy usługami, jakie firma oferuje, dowie się przecież o jej istnieniu od zadowolonego klienta. Inna sprawa to ta, że klienci zanim zdecydują się na wybór firmy, lubią zapoznać się z opiniami na jej temat. Jeśli więc po Twojej marce nie będzie śladu w sieci ani w żadnych innych kanałach komunikacji, klient może odnieść wrażenie, że jest mało wiarygodna. 

Kliknij!
Jak zrobić wrażenie na spotkaniu biznesowym? Dodaj sobie pewności siebie

Dlatego pozytywne zaznaczenie istnienia marki i produktów lub usług, jakie oferuje, jest niezbędne do tego, by funkcjonowała i mogła się rozwijać. Najlepiej połączyć dwa kanały komunikacji: online i offline.

Reklama online i offline dla małej firmy – jak do tego podejść?

Reklama kojarzy się z ogromnymi wydatkami, które niekoniecznie zwracają się w postaci nowych klientów. Z tego powodu wielu właścicieli małych firm z niej rezygnuje. Nie trzeba jednak ponosić sporych kosztów, by dać się zauważyć i zapamiętać w pozytywny sposób. Warto podejść do tego na dwa sposoby.

Reklama offline

Pierwszym z nich jest reklama offline. Choć może wydawać się, że ulotki, plakaty, bannery czy rollup to sztampowy, nudny i wręcz drażniący sposób przekazu, to jednak praktyka pokazuje, że wcale tak nie jest. Kluczem do sukcesu jest ciekawy, oryginalny i chwytliwy przekaz – który nie będzie przy tym nachalny.

Sprawdź, jak ciekawe i budzące pozytywne skojarzenia ulotki, plakaty czy bannery możesz stworzyć w ofercie https://www.drukarniaonline.pl/ – dzięki szerokiej gamie produktów dostępnych produktów z możliwym nadrukiem, reklama offline może wejść na zupełnie inny poziom skuteczności.

Reklama online

Drugim kanałem komunikacji jest reklama online. Nawet najprostsza wizytówka online, w postaci np. landing page czy fanpage na Facebooku to element, dzięki któremu klient korzystający z sieci może dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy i usługach lub produktach, jakie oferuje. 

Pamiętaj, że liczy się jakość, a nie ilość. Nie musisz więc inwestować wiele w reklamę, by zobaczyć rezultaty. Wystarczy, że zadbasz o to, by przekaz był ciekawy, oryginalny i nienachalny, a także profesjonalny. To zagwarantuje Ci więcej niż najdroższa reklama!

Zobacz też:
Kliknij!
Hostessy na targi - jak znaleźć, czego oczekiwać, jakie korzyści
Nasze propozycje
Porady

Kredyt hipoteczny ze stałym oprocentowaniem - co warto o nim wiedzieć?

3 minut(y) czytania
Ocena Nie da się ukryć, że inflacja i stopy procentowe w mniejszym lub większym stopniu są odczuwalne dla nas wszystkich. Jeżeli masz…
Porady

Inwestowanie na giełdzie - co musisz wiedzieć? 

3 minut(y) czytania
Inwestowanie na giełdzie postrzegane jest często jako zajęcie wymagające tajemnej wiedzy. Z giełdą, jak i samym inwestowaniem związanych jest wiele mitów. Jednak sama praktyka pokazuje, że dzięki analitycznemu podejściu oraz dywersyfikacji portfela straty mogą zostać zminimalizowane. Jak zacząć inwestować na giełdzie? Co musi wiedzieć każdy początkujący gracz?
Porady

Chorobowe dla przedsiębiorcy – co przysługuje? Czy w razie choroby przedsiębiorca ma prawo do świadczeń?

3 minut(y) czytania
Ocena Wiele osób obawia się przejścia z etatu na własną działalność, ze względu na brak możliwości skorzystania ze zwolnienia chorobowego. Sprawdź, jak…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.