Porady

Reklama małej firmy: o czym pamiętać, aby zrobić to skutecznie?

Każda firma, niezależnie od tego, w jakiej branży działa, potrzebuje reklamy. Choć kojarzy się ona z ogromnymi wydatkami i skomplikowanymi działaniami, przez co wydaje się, że jest dostępna tylko dla dużych i prężnie działających firm, to jednak trzeba wiedzieć, że nie jest to prawda. Duża firma potrzebuje co prawda więcej kanałów dystrybucji i tym bardziej przemyślanych działań im większą ma konkurencję, jednak nie oznacza to, że mała firma nie potrzebuje reklamy. W przypadku niewielkich przedsiębiorstw sięga się jednak po inne metody i kanały reklamy. Jak skutecznie reklamować małą firmę?

Mała firma to małe potrzeby?

Może wydawać się, że mała firma=mało klientów=mało pracy, a tym samym wydatki na reklamę nie są potrzebne. Nic bardziej mylnego! Wielkość firmy i obszar jej działania nie mają tutaj znaczenia. Każda firma, która chce się rozwijać i zdobywać nowe zlecenia, musi przecież… dać się zauważyć. Bez tego nikt przecież nie wiedziałby, że w ogóle istnieje, a tym samym nie skorzystałby z jej usług. 

Bez reklamy wielu klientów o Tobie nie usłyszy

Wielu właścicieli małych firm stawia na tworzenie sieci kontaktów poprzez polecenia i nie w głowie im wydatki na reklamę. To jednak metoda zawodna – nie każdy zainteresowany produktami czy usługami, jakie firma oferuje, dowie się przecież o jej istnieniu od zadowolonego klienta. Inna sprawa to ta, że klienci zanim zdecydują się na wybór firmy, lubią zapoznać się z opiniami na jej temat. Jeśli więc po Twojej marce nie będzie śladu w sieci ani w żadnych innych kanałach komunikacji, klient może odnieść wrażenie, że jest mało wiarygodna. 

Dlatego pozytywne zaznaczenie istnienia marki i produktów lub usług, jakie oferuje, jest niezbędne do tego, by funkcjonowała i mogła się rozwijać. Najlepiej połączyć dwa kanały komunikacji: online i offline.

Reklama online i offline dla małej firmy – jak do tego podejść?

Reklama kojarzy się z ogromnymi wydatkami, które niekoniecznie zwracają się w postaci nowych klientów. Z tego powodu wielu właścicieli małych firm z niej rezygnuje. Nie trzeba jednak ponosić sporych kosztów, by dać się zauważyć i zapamiętać w pozytywny sposób. Warto podejść do tego na dwa sposoby.

Reklama offline

Pierwszym z nich jest reklama offline. Choć może wydawać się, że ulotki, plakaty, bannery czy rollup to sztampowy, nudny i wręcz drażniący sposób przekazu, to jednak praktyka pokazuje, że wcale tak nie jest. Kluczem do sukcesu jest ciekawy, oryginalny i chwytliwy przekaz – który nie będzie przy tym nachalny.

Sprawdź, jak ciekawe i budzące pozytywne skojarzenia ulotki, plakaty czy bannery możesz stworzyć w ofercie https://www.drukarniaonline.pl/ – dzięki szerokiej gamie produktów dostępnych produktów z możliwym nadrukiem, reklama offline może wejść na zupełnie inny poziom skuteczności.

Reklama online

Drugim kanałem komunikacji jest reklama online. Nawet najprostsza wizytówka online, w postaci np. landing page czy fanpage na Facebooku to element, dzięki któremu klient korzystający z sieci może dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy i usługach lub produktach, jakie oferuje. 

Pamiętaj, że liczy się jakość, a nie ilość. Nie musisz więc inwestować wiele w reklamę, by zobaczyć rezultaty. Wystarczy, że zadbasz o to, by przekaz był ciekawy, oryginalny i nienachalny, a także profesjonalny. To zagwarantuje Ci więcej niż najdroższa reklama!

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz