Porady

Jak wybrać najlepsze meble biurowe?

3 minut(y) czytania
Ocena

Funkcjonalne biuro to miejsce, które pozwoli przede wszystkim na wydajne wykonywanie obowiązków zawodowych. Istotny jest również komfort pracowników – stąd też konieczność zwrócenia uwagi zarówno na ergonomię mebli biurowych, jak i ich estetykę. Przestrzenie w biurach powinny być przyjazne użytkownikom, dlatego ważne jest zadbanie o wyposażenie wnętrz. Jakie meble wybrać? Czym się kierować? 

Funkcjonalne i wygodne meble do biura

Jeszcze nie tak dawno najważniejszym kryterium wyboru pracy było wynagrodzenie. Aktualnie jednak coraz większą wagę przykłada się również do innych czynników niż warunki finansowe. Chcemy pracować w miejscach komfortowych i odpowiednio wyposażonych. W takich, w których znajdzie się miejsce do cichej pracy w skupienie, przestrzeni do przeprowadzenia „burzy mózgów” w większym gronie czy też chwili odpoczynku. Liczą się dodatkowe udogodnienia oraz funkcjonalne wyposażenie. 

Jeszcze kilka lat temu biuro było kojarzone z prostym biurkiem i krzesłem, na których spędzenie 8 godzin pracy było niemal gwarantem bólu kręgosłupa. Aktualnie jednak meble biurowe są bardziej zaawansowane. Liczy się nie tylko ich design i ergonomia, ale możliwość dopasowania do indywidualnych cech każdego pracownika. 

Współcześnie prace biurowe opierają się w głównej mierze na wykorzystywaniu nowych technologii, komputerów i telefonów. Niemniej jednak nadal część obowiązków wykonywana jest ręcznie. Dlatego też tak ważne jest stworzenie przestrzeni, która usprawni codzienne obowiązki. Tutaj kluczową rolę odgrywa biurko?. Wysokość blatu powinna być dopasowana do charakteru wykonywanych obowiązków. Jego powierzchnia powinna być natomiast na tyle duża, aby zmieściły się na niej wszelkie niezbędne sprzęty i dokumenty. Nie bez znaczenia jest także miejsce pod biurkiem. Powinno być go odpowiednio dużo – tak, aby pracownik mógł zachować właściwą postawę i nie miał ograniczonych ruchów. 

Kliknij!
Umowa deweloperska - co to jest, kto ją przygotowuje?

Ponadto biurka mogą być wyposażone w specjalne przelotki na kable, co ułatwi doprowadzenie przewodów do sprzętów. Niektóre meble mają specjalne listwy do przeprowadzenia kabli, aby ograniczyć ryzyko ich plątania się pod nogami. 

Biurko może być dostępne również w wersji mobilnej (z kółkami), co ułatwi ich przemieszczanie w przestrzeni biurowej. Dodatkowym atutem będzie również możliwość złożenia blatu – tak, by nieużywany mebel zajmował jak najmniej miejsca.  

Krzesła i fotele biurowe w przestrzeni biura

Nieodzownym elementem każdej przestrzeni do pracy są krzesła biurowe. Chociaż nie od dzisiaj znane są negatywne skutki pracowania w pozycji siedzącej, nie ma możliwości, aby całkowicie zrezygnować z tego elementu wyposażenia. Z tego też względu konieczne jest zatroszczenie się o to, aby fotele biurowe minimalizowały wszelkie niedogodności i zapewniały odpowiednie podparcie dla kręgosłupa i ramion. 

Krzesła do biura powinny być wykonane z elastycznych materiałów, które dopasowują się do kształtu ciała pod wpływem jego nacisku. Muszą być one jednak również wytrzymałe i przystosowane do codziennej eksploatacji. Nie zapominajmy o opcji regulacji wysokości siedziska, a także podłokietników. Funkcjonalne fotele biurowe dostępne są zarówno w wersji minimalistycznej, jak i bardziej rozbudowanej. Z tego też względu poszczególne modele będzie można bez trudu dopasować do wnętrz utrzymanych w różnorodnym stylu – czy to nowoczesnym, czy to klasycznym. 

W niektórych przedsiębiorstwach można spotkać się również z formą pracy na stojąco. W tym jednak przypadku biurko biurowe powinno mieć odpowiednią wysokość lub też umożliwiać jej regulację.  

Regały i szafki biurowe – sposób na organizację miejsca pracy 

Biurko oraz krzesło biurowe to niejedyne wyposażenie funkcjonalnego biura. Z punktu widzenia praktycznej przestrzeni istotne są również wszelkiego typu meble służące to przechowywania dokumentów, drukowanych projektów i akcesoriów. W tym przypadku doskonale sprawdzą się regały i szafki biurowe. 

Kliknij!
Wyposażenie techniczne magazynów. Jak je skompletować?

Jednym z popularniejszych wyborów są otwarte regały, na których można przechowywać wszelkiego typu akcesoria, segregatory oraz dokumenty. Wszystko może zostać odpowiednio posegregowane, jednocześnie pozostając na widoku i zawsze pod ręką. Jeżeli co najmniej część dokumentów powinna być chroniona przed ewentualnym dostępem osób nieupoważnionych, warto wyposażyć biuro w zamykane szafki biurowe. Praktycznym rozwiązaniem są także niewielkie mobilne kontenerki – wyposażone są one w kółka, które ułatwiają ich przesuwanie. Świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie przestrzeni pod biurkiem. Ponadto niektóre modele dodatkowo zamykane są na klucz, co daje możliwość zabezpieczenia części dokumentacji. 

Odpowiednio dobrane meble do biura pozwalają stworzyć funkcjonalną i estetyczną przestrzeń – doskonałą do pracy indywidualnej oraz zespołowej. Warto zatroszczyć się o to, aby pracownicy mogli cieszyć się przyjaznym i komfortowym miejscem pracy. Wpływa to pozytywnie nie tylko na ich nastrój i samopoczucie, ale również podnosi ich wydajność. 

Zobacz też:
Nasze propozycje
Porady

Chorobowe dla przedsiębiorcy – co przysługuje? Czy w razie choroby przedsiębiorca ma prawo do świadczeń?

3 minut(y) czytania
Ocena Wiele osób obawia się przejścia z etatu na własną działalność, ze względu na brak możliwości skorzystania ze zwolnienia chorobowego. Sprawdź, jak…
Porady

Jaki sklep internetowy wybrać: SaaS vs. Open Source

6 minut(y) czytania
5/5 – (1 vote) Jedną z najważniejszych decyzji, którą musisz podjąć przed założeniem sklepu internetowego, jest wybór odpowiedniej platformy. Dopasowanie najlepszego rozwiązania…
Porady

Czy KSEF jest obowiązkowy?

3 minut(y) czytania
Ocena Ksef, czyli Krajowy System e-faktur nazywany jest również centralną bazą fakturowania. Opiera się ona na systemie teleinformatycznym, którego administratorem jest krajowa…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.