Jakie powinny być meble biurowe?
Meble metalowe muszą spełniać wymogi BHP, a także być komfortowe i funkcjonalne. Tyczy się to zarówno mebli użytkowanych na co dzień (są to na przykład biurka do gabinetu), jak i mebli użytkowanych “od święta”. Meblami, z których nie korzysta się na co dzień, są na przykład krzesła konferencyjne.
Wybierając krzesła konferencyjne, trzeba wziąć pod uwagę:
- funkcjonalność konkretnego modelu,
- jakość wykonania,
- design.
Krzesła konferencyjne, tak jak inne meble metalowe, muszą spełniać wytyczne dotyczące bezpieczeństwa pracy. Oznacza to, że przy wyborze takich krzeseł należy wziąć pod uwagę następujące elementy:
- oparcie,
- podłokietniki,
- siedzisko,
- materiał, z którego zostało wykonane krzesło.
Oparcie krzesła musi być dostosowane do osoby, która będzie na nim siedzieć. Musi również być stabilne, aby uniknąć pojawienia się bólu i dyskomfortu podczas pracy. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji są fotele z opcją regulacji wysokości i kąta nachylenia oparcia.
Podłokietniki w takich krzesłach powinny być wygodne, szerokie i wystarczająco wysokie, aby mogły wspierać pracę rąk podczas siedzenia.
Siedzisko krzeseł konferencyjnych powinno mieć zaokrąglone brzegi. Tym sposobem unikniemy dyskomfortu w tylnej części ud. Aby zapobiec tendencji do garbienia się, siedzisko nie może być zbyt głębokie.
Jeżeli chodzi o materiał, z którego wykonano dane krzesła, powinien on być wytrzymały i trwały, aby można było korzystać z wybranego mebla przez długi czas. Istotne jest też, jaki materiał pokrywa oparcie krzesła. Powinien zapewniać odpowiednią cyrkulację powietrza, aby zapobiegać powstawaniu nieestetycznych plam na ubraniu. Szczególnie latem jest to problematyczne – warto więc zwrócić na to uwagę i wybrać, na przykład, krzesło z siatkowym oparciem.
Ergonomiczne biurka firmowe
Biurka do gabinetu, tak jak inne meble biurowe, muszą spełniać wytyczne BHP. Identycznie jak krzesła, mają być dopasowane do wzrostu osoby siedzącej i pozwalać na wykonywanie pracy przy zachowaniu naturalnego położeniu rąk.
Obowiązkiem pracodawcy jest zadbanie o to, aby meble metalowe spełniały wytyczne bezpieczeństwa i higieny pracy. Ma to bowiem gigantyczne znaczenie dla zdrowia pracowników.
- Jak urządzić wygodne biuro w domu, czyli home office w praktyce. Jakie meble do biura w domu?
- Meble metalowe i ich zastosowanie. Gdzie sprawdzają się najlepiej?
- Jak wybrać najlepsze meble biurowe?
- Biurko z regulacją wysokości – dlaczego warto się na nie zdecydować?
- Narożnik do biura – jaki wybrać?