Choć kiedyś większość dzieci chciała zostać astronautą albo naukowcem, tak współcześnie tendencja wygląda trochę inaczej. Jak pokazują badania IQS prawie połowa dziewczyn w wieku 10-15 lat wybiera bycie influencerem jako ich potencjalną perspektywę zarobkową. Dlatego w tym artykule przyjrzymy się, w jaki sposób można wybić się na TikToku i może pomożemy Ci w Twoim rozwoju.
Szybko reaguj na trendy
Choć może wydawać się to oczywiste, to jednak nie jest takie proste. Ilość osób, które chcą się wybić na trendujących TikTokach, jest tak duża, że jeśli wrzucimy materiał za późno o kilka minut, to prawie nikt go nie zobaczy. Poza tym warto do trendu dodać coś swojego.
Staraj się nie odzwierciedlać trendu w 100% tylko dodać coś, co będzie dla Ciebie charakterystyczne. Poprzez regularne dodawanie jakiegoś znaku charakterystycznego do swoich filmików zaczniesz zwracać na siebie uwagę. Pamiętaj, tutaj liczy się szybkość działania i kreatywność. Czasem nawet gorzej nagrany materiał może zostać pozytywnie odebrany, jeśli tylko jest on ciekawie stworzony. Jeśli chodzi o znak charakterystyczny, to możesz zrobić jakieś specyficzne zakończenie albo początek, które będą cechować Twoje wszystkie filmiki.
Bądź aktywnym użytkownikiem
Algorytm TikToka działa w taki sposób, żeby promować aktywne osoby. Nie wystarczy wrzucać regularnie materiałów (choć to też jest ważne!). Staraj się reagować na inne TikToki, a także komentować i obserwować. Jeśli algorytm zobaczy, że aktywnie działasz na platformie, to treści przez Ciebie publikowane będą wyżej pozycjonowane.
Najlepiej jest komentować takie profile, które mają podobną tematykę do Twojej. Nie tylko zwiększysz swoją wartość dla algorytmu, ale też może zwrócisz uwagę jakiegoś większego twórcę. Pamiętaj do tego, że algorytm lubi, kiedy regularnie publikujesz. Najlepiej wybrać sobie podobną godzinę i dzień publikowania. Jeśli będziesz to robić regularnie, to algorytm zacznie wybijać Cię wyżej.
Zakup lajków, followersów i wyświetleń na TikToku
Niestety czasem nie mamy szczęścia, a nasze materiały pomimo ciężkiej pracy nie chcą się wybijać. Algorytm TikToka działa na bazie kuli śnieżnej, więc zdobycie na początku kilku lajków, obserwujących i wyświetleń może znacząco podbić wartość naszego profilu. Treści wrzucane przez profile, które algorytm uzna za wartościowe, są automatycznie podbijane do góry.
Tym, co głównie wpływa na jakość danego profilu, są właśnie tiktok lajki, followersi i wyświetlenia. Dlatego, jeśli Twoje treści są warte zauważenia, ale nie możesz się wybić, to może musisz zwiększyć atrakcyjność swojego profilu. Nie musisz kupować tego cały czas, wystarczy kilka razy, żeby nabrać rozpędu. Poza tym, zakup laików ma do siebie jeszcze jeden ważny atut, a mianowicie, przyciąga uwagę innych. Niektórzy jak nie widzą odpowiedniej ilości lajków, to po prostu przewiną TikToka, nawet jak jest ciekawy. Dlatego zakup lajków może zatrzymać czyjąś uwagę.
Zadbaj o swoją reprezentatywność
W niektórych przypadkach powodem, przez który ciężko jest się wybić, jest mało rzucająca się w oczy osoba. W ogromie ilości influencerów bardzo ciężko jest się wyróżnić. Dlatego musisz zadbać o to, żeby osoby, które widzą Cię na TikToku, od razu łatwo mogły Ci zaufać. Bardzo może w tym pomóc jakiś mniej typowy styl ubioru, który jest dobrze skomponowany. Innym rozwiązaniem może być odpowiedni filtr, który nie będzie zbyt inwazyjny, jeśli nie ma takiej potrzeby albo trendu.
W zależności od tego, jakie materiały tworzysz, możesz potrzebować innego asortymentu narzędzi. Jeśli próbujesz komentować inne TikToki, to warto zadbać o dykcję. Zastanów się, co wykorzystujesz głównie w TikTokach (głos, taniec, mimika itp.) i znajdź poradniki, jak możesz robić to lepiej.
Znajdź grupę docelową
Zastanów się, kto ma być potencjalnym odbiorca twoich materiałów, nazywa się to tworzeniem “Persony”, czyli po prostu potencjalnego odbiorcy treści. Jeśli będziesz wiedzieć, kim jest odbiorca, to łatwiej będzie Ci dokroić materiały w taki sposób, żeby trafić w jego gusta. Podczas tworzenia takiej persony weź pod uwagę:
- wiek,
- zainteresowania,
- status zawodowy/szkolny (podstawówka/szkołą średnia/studia),
- hobby.
Oczywiście to tylko kilka kryteriów, jeśli tylko wymyślisz więcej, to warto brać je pod uwagę. Rozpisz sobie to wtedy na kartce i staraj się uwzględniać zawsze, zanim zaczniesz tworzyć TikToka.
Używaj odpowiednio hasztagów
Używanie hasztagów o dziwno nie jest wcale takie proste. Nie wystarczy, że będziesz używać takich hasztagów, które są akurat popularne, może mieć to nawet odwrotny efekt. W wypadku, gdy używasz bardzo popularnego hasztagu, Twoje treści mogą zaginąć wśród innych publikowanych materiałów.
Warto jest znaleźć pewną niszę, która pozwoli nam przyciągnąć ludzi, którzy będą zainteresowani naszym tematem. Dlatego pamiętaj, hasztagi zawsze muszą być dopasowane do tematu naszych treści. Fakt, że jakiś hasztag jest popularny, nie oznacza, że powinniśmy go wrzucać gdziekolwiek. Postaraj się, żeby osoba, która czyta hasztagi, wiedziała, z czym będzie miała do czynienia.
Podsumowanie
Próba wybicia się na TikToku nie jest na pewno prosta, ale też nie jest niemożliwa. Jeśli tylko marzy Ci się praca jako influencer i widzisz w TikToku swoja przyszłość, to warto spróbować. Spróbuj wszystkich metod, zanim stwierdzisz, że to nie ma sensu, czasem wystarczy jeszcze wiral, żeby zaczęła nagle Twoja kariera. Jak pokazuje to wiele influencerów, czasem trzeba poczekać na ten jeden dzień, który zmienia całą karierę człowieka. Dlatego pamiętaj o zawartości i ciężkiej pracy, bo to zawsze pomaga.
- Na czym polega inteligentna analiza danych?
- Czy regulamin pracy zdalnej jest obowiązkowy w 2023 roku?
- Odzież termoaktywna – Twój przyjaciel w zimowe dni
- Jak prowadzić biznes w Internecie? Kluczowe zasady e-marketingu
- Jak wypromować sklep internetowy?