Odpowiednia komunikacja to podstawa w dobrze funkcjonującej firmie. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że komunikacja jest istotna nie tylko w zakresie współpracy między pracownikami, ale również identyfikacji i rozwiązywania problemów. Dlatego właśnie coraz częściej wdrażana jest aplikacja dla sygnalistów. Co warto o niej wiedzieć?
Czym jest aplikacja dla sygnalistów?
W każdej firmie mogą pojawić się błędy czy nieprawidłowości. Niekompetentny menedżer, oszustwa, mobbing – to zjawiska, przed których pojawieniem w zasadzie nie sposób się uchronić. Można jednak podjąć działania, dzięki którym tego typu problemy będą szybko identyfikowane i zwalczane w zarodku. Służy temu właśnie aplikacja dla sygnalistów, którą określa się często również jako system dla sygnalistów.
Zatem co to takiego aplikacja, czy też system dla sygnalistów? To platforma komunikacji dla pracowników i przełożonych. Często jednak po stronie przełożonego znajduje się specjalna osoba, wyznaczona przez szefa do przyjmowania zgłoszeń. Pracownicy korzystają z platformy, kiedy chcą anonimowo i w pełni bezpiecznie poinformować przełożonych o dostrzeżonych nieprawidłowościach. Bywa tak, że szefostwo nie interweniuje, ponieważ o kłopotach zwyczajnie nie wie. Nie sposób winić za to dyrektorów czy menadżerów, którzy nie są w stanie samodzielnie nadzorować wszystkich działów w firmie. Wdrożenie przez nich aplikacji dla sygnalistów to bez dwóch zdań działanie mające na celu zmniejszenie liczby problemów występujących w firmie.
Jak działa platforma dla sygnalistów?
Działanie platformy dla sygnalistów jest proste. Opiera się ono o założenie, że większość niedoszłych sygnalistów nie dostarcza informacji z obawy o utratę anonimowości. W przekonaniu pracowników jawne sygnalizowanie problemów może mieć dla nich przykre konsekwencje, z utratą pracy włącznie. System dla sygnalistów to platforma, w której wiadomości są wysyłane anonimowo. Aby poinformować szefa o problemie, pracownik wchodzi do systemu i łączy się z zewnętrznym serwerem. Tam czeka na niego osoba wyznaczona przez szefostwo, która odbiera zgłoszenie. Odbiera informację, a w razie potrzeby dopytuje o szczegóły. Niemniej pytania nie dotyczą nigdy danych sygnalisty.
Aplikacja dla sygnalistów to korzyść dla wszystkich
Co do tego, że system do sygnalizowania nieprawidłowości służy firmie, chyba nikt nie ma wątpliwości. W końcu dzięki temu można szybko naprawiać błędy, doskonalić funkcjonowanie firmy, a tym samym zarabiać więcej pieniędzy i budować swoją renomę. Jednak jak się okazuje, aplikacja przeznaczona sygnalistom to również korzyść dla nich samych. Dlaczego? Ponieważ zyskują możliwość łatwego i anonimowego rozwiązania problemu. Mogą to zrobić będąc w domu i korzystając z własnego smartfona, lub też z dowolnego innego urządzenia, takiego jak laptop czy komputer stacjonarny. Pracownicy czują się bezpieczniej w firmie, która daje znać, że zależy jej nie tylko na rozwoju przedsiębiorstwa, ale też na zadowoleniu i poczuciu bezpieczeństwa każdej zatrudnionej osoby.
- Jak zaangażowanie pracowników wpływa na ich wyniki?
- W jakich branżach warto postawić na automatyzację komunikacji z klientem?
- Wizerunek marki – jak go zbudować w 7 krokach?
- Perspektywy dla branży kasyn online w 2024 roku
- Badania CAWI. Czy mogą być przydatne dla firmy?