Czym jest wizytówka Google?
Przedsiębiorcy, którzy chcą docierać do klientów w swojej okolicy, powinni korzystać z narzędzi, które pomagają wypromować firmową ofertę i tym samym zwiększać sprzedaż. Jednym z takich narzędzi do promocji przedsiębiorstwa na lokalnym rynku jest właśnie wizytówka Google, zwana inaczej jako Profil Firmy w Google (a wcześniej Google Moja Firma). Jest to wirtualna wizytówka firmy. Dzięki niej w wyszukiwarce i na Mapach Google mogą być wyświetlane informacje o przedsiębiorstwie oraz firmowej ofercie. Informacje te są widoczne w momencie, gdy użytkownik wyszukuje konkretnych usług, produktów lub firm.
Wizytówka Google pomaga dotrzeć do nowych klientów i zaprezentować im ofertę. Internauci z pozycji wyników wyszukiwania w Google mogą sprawdzić m.in. numer telefonu, adres firmy, godziny otwarcia oraz – co ważne – poznać opinie innych klientów o firmowej ofercie. Dlaczego to takie istotne? Otóż według danych Safari Digital aż 90% konsumentów zanim wybierze usługi lokalne, to szuka opinii i rekomendacji w Internecie.
Dlaczego przedsiębiorcy z Warszawy powinni zadbać o wizytówkę Google?
Obecność i promocja firmy w sieci to dziś podstawa i klucz do sukcesu. Zgodnie z badaniami Mediapanel liczba internautów w Polsce wynosi już prawie 30 milionów. Czego szukają ludzie w Internecie? Między innymi właśnie produktów i usług. Co ciekawe, według danych Safari Digital prawie 50% zapytań w wyszukiwarce Google to zapytania lokalne. Właściciele firm z Warszawy powinni więc zadbać o to, aby ich oferta była widoczna dla osób z okolicy.
Internauci często szukają przykładowo restauracji, warsztatów samochodowych, salonów kosmetycznych czy innych firm w danej lokalizacji. Wpisują wówczas w wyszukiwarkę internetową frazę taką jak np. ,,restauracje Warszawa’’. Otrzymują wtedy wyniki z miejscami, które znajdują się w ich bliskiej lokalizacji. Na górze widzą mapę z pinezkami, a pod nią listę zwykle trzech najbardziej trafnych propozycji. Obok nazwy firmy jest widoczna również średnia ocena internautów z gwiazdkami. Po kliknięciu/dotknięciu danej pozycji można przenieść się do konkretnej wizytówki i sprawdzić więcej szczegółów. Chcesz, aby Twoja firma znalazła się w wynikach? Załóż firmowy Profil Firmy w Google, zadbaj o jego aktualizację i o pozytywne oceny.
Warto pamiętać, że nawet gdy użytkownik wprowadzi samą nazwę usługi bez lokalizacji, to wyszukiwarka na podstawie jego aktualnego położenia podpowie firmy, które znajdują się w bliskiej okolicy.
Może być też tak, że ktoś już zna nazwę Twojej firmy (bo np. ktoś mu Ciebie polecił) i wpisze jej nazwę w wyszukiwarkę, aby znaleźć np. dane kontaktowe. Wtedy, jeśli zadbasz o firmową wizytówkę, to od razu wyświetli się ona takiej osobie. Potencjalny klient będzie mógł wówczas łatwo znaleźć najważniejsze informacje, których szuka. Zyska możliwość obejrzenia zdjęć, ale też np. łatwego przejścia na stronę internetową firmy.
Prowadzisz swój biznes, ale nie masz jeszcze firmowej witryny? Czas ją założyć! Z czyjej pomocy skorzystać? Możesz wpisać w wyszukiwarkę Google hasło ,,tworzenie stron Warszawa’’, albo sprawdzić ofertę firmy WeNet.
Jakie korzyści przynosi Profil Firmy w Google?
Działasz na terenie Warszawy i wciąż zastanawiasz się, czy opłaca Ci się zakładać Profil Firmy w Google? Otóż z pewnością tak. Może on przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:
- zwiększenie widoczności w wyszukiwarce – posiadanie wizytówki w Google pozwala Twojej firmie pojawić się w wynikach wyszukiwania Google w miejscu, które jest łatwo zauważalne dla użytkowników. Dzięki temu, gdy klienci szukają produktów lub usług, którymi się zajmujesz, mają większą szansę znalezienia Twojej firmy,
- ułatwienie kontaktu z klientami – wizytówka Google zawiera podstawowe informacje kontaktowe, takie jak adres, numer telefonu, adres e-mail i link do strony internetowej. Klienci mogą bezpośrednio skontaktować się z Tobą lub odwiedzić Twoją witrynę, co ułatwia nawiązanie kontaktu i interakcję z Twoją firmą,
- informacje o firmie zebrane w jednym miejscu – Profil Firmy w Google umożliwi dostarczenie kompletnych informacji o Twojej firmie i ułatwi klientom znalezienie ich. Możesz podać nazwę firmy, opis działalności, godziny otwarcia, adres, obsługiwane obszary, oferowane produkty i usługi itd.,
- prezentowanie recenzji i opinii klientów – wizytówka Google pozwoli klientom pozostawiać opinie na temat Twojej firmy. Pozytywne recenzje pomagają budować zaufanie do marki i przyciągają nowych odbiorców. Ponadto, dzięki możliwości odpowiadania na opinie, możesz komunikować się z klientami, rozwiązywać problemy i dbać o dobre relacje,
- pokazywanie zdjęć i materiałów wideo – możesz dodawać zdjęcia i wideo do swojej wizytówki w Google, co pozwala wizualnie przedstawić firmę, produkty czy przykłady wykonanej pracy. Materiały wizualne pomagają przyciągnąć uwagę klientów i sprawiają, że firma wydaje się bardziej atrakcyjna i wiarygodna,
- dostęp do statystyk i analiz – Profil Firmy w Google udostępnia narzędzia analityczne, które pozwalają śledzić wyświetlenia profilu, interakcje użytkowników, kliknięcia na numer telefonu, odwiedzenia witryny i wiele innych danych. To umożliwi Ci zrozumienie, jak klienci korzystają z Twojego profilu i jakie działania marketingowe przynoszą najlepsze rezultaty,
- budowanie konkurencyjności i zaufania – w dzisiejszym cyfrowym świecie większość klientów przed zakupem lub skorzystaniem z usług korzysta z wyszukiwarki internetowej. Posiadanie wizytówki Google sprawi, że Twoja firma stanie się bardziej profesjonalna, dostępna i godna zaufania. Może to zwiększyć Twoją konkurencyjność na rynku i przyciągnąć nowych klientów.
Jeśli prowadzisz działalność w Warszawie, koniecznie zadbaj o Profil Firmy w Google. Dzięki temu zwiększysz widoczność i rozpoznawalność swojego biznesu na lokalnym rynku i trafisz do osób w okolicy. Zaprezentujesz swoją firmową ofertę, a dzięki rekomendacjom zadbasz o pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa.
Jak opinie w Google wpływają na zainteresowanie firmową ofertą?
Opinie użytkowników wpływają na lokalną widoczność w Google oraz zainteresowanie firmową ofertą. Jak już zostało wspomniane, pozytywne recenzje w Internecie budują zaufanie do firmy. Klienci często przed podjęciem decyzji zakupowej sprawdzają opinie innych osób. Ufają im często tak samo, jak poleceniom od rodziny czy znajomych. Widząc rekomendacje, potencjalni klienci będą bardziej skłonni skorzystać z Twojej oferty. Pozytywne opinie stanowią ,,społeczny dowód’’ na jakość oferowanych usług lub produktów. Kiedy potencjalni klienci zobaczą, że inni ludzie są zadowoleni z oferty Twojej firmy, mogą stwierdzić, że również będą podzielać ich zdanie.
Dlaczego jeszcze opinie w Google cieszą się tak dużym zaufaniem? Otóż wiele osób ma świadomość, że niemożliwa jest moderacja tych opinii – niezależnie od wysokości oceny. Wyjątkiem są tylko komentarze, które w jakiś sposób naruszają zasady Google – są fałszywe, niezwiązane z konkretną firmą czy nawołują do przemocy.
Warto więc dbać o jakość swoich usług, umiejętnie zabiegać o opinie, zarządzać nimi, odpowiednio na nie reagować i stale starać się utrzymać pozytywną reputację online. To może przynieść korzyści w postaci większego zainteresowania firmową ofertą, zwiększonej liczby klientów i budowania silnej marki.
Reklama firmowej oferty – z czyjej pomocy mogą skorzystać przedsiębiorcy z Warszawy?
Chcesz wypromować swoją firmę w Warszawie? Zależy Ci, aby docierać do większej liczby klientów w tym mieście? Możesz skorzystać ze wsparcia doradców internetowych WeNet, którzy założą dla Ciebie zweryfikowany Profil Firmy w Google. Stworzą unikalne treści i skonfigurują wizytówkę zgodnie ze standardami. Będą też przygotowywać regularne, wartościowe dla odbiorców wpisy. Warto bowiem pamiętać, że samo posiadanie firmowej wizytówki nie wystarczy. Potrzebna jest też jej ciągła aktualizacja i systematyczna komunikacja z klientami.
To jednak nie wszystko, co mogą zaproponować Ci specjaliści. Dowiedz się, jak jeszcze pomagają firmom budować widoczność i rozpoznawalność w sieci. Sprawdź szczegóły oferty na WeNet.pl.
- None Found